miercuri, 26 mai 2010

Comert electronic

Odata cu inceputurile Internetului un nou tip de afacere s-a profilat din ce in ce mai pronuntat pe plan international: comertul online. Au aparut nenumarate site-uri si firme care se ocupa cu vanzarile en-gros de produse prin Internet, cu organizarea de lictitatii online, cu furnizarea accesului contracost la pagini cu informatii, intr-un cuvant abordeaza o forma sau alta de comert electronic, un domeniu aflat in plina expansiune. Avantajul comertului online este evident: piata pe Internet creste exponential de la un an la altul. Un site bine lucrat, cunoscut si care ofera produse de calitate la preturi bune va avea mai multi vizitatori, mai motivati si mai inzestrati financiar decat "Consignatia" din coltul strazii.
" Comert electronic sau comert on-line înseamna, în acceptiune "traditionala", utilizarea în retele cu valoare adaugata a unor aplicatii de tipul transferului electronic de documente (EDI), a comunicatilor fax, codurilor de bare, transferului de fisiere si a postei electronice. Extraordinara dezvoltare a interconectivitatii calculatoarelor în Internet, în toate segmentele societatii, a condus la o tendinta tot mai evidenta a companiilor de a folosi aceste retele în aria unui nou tip de comert, comertul electronic în Internet, care sa apeleze - pe lânga vechile servicii amintite - si altele noi. Este vorba, de exemplu, de posibilitatea de a se efectua cumparaturi prin retea, consultând cataloage electronice "on" pe Web sau cataloage "off" pe CD-ROM si platind prin intermediul cartilor de credit sau a unor portmonee electronice. Pentru altii, comertul Internet reprezinta relatiile de afaceri care se deruleaza prin retea între furnizori si clienti, ca o alternativa la variantele de comunicatii "traditionale" prin fax, linii de comunicatii dedicate sau retele cu valoare adaugata. În fine, o alta forma a comertului Internet implica transferul de documente - de la contracte sau comenzi pro forma, pâna la imagini sau înregistrari vocale. "
Deschiderea unui magazin electronic poate ajuta in dezvoltarea afacerii unei firme sau poate deveni o adevarata "durere de cap".
Succesul sau insuccesul depind de stabilirea clara a obiectivelor urmarite la deschiderea magazinului si de planificarea atenta a modului in care activitatea de comert electronic va fi integrata in strategia curenta a firmei si in operatiunile zilnice.
Deschiderea unui magazin electronic presupune mult mai mult decat gasirea unui program potrivit. Inainte de a opta pentru o solutie tehnica sau alta trebuie facut un plan cu ce se vinde si cui, cum se va organiza activitatea etc.
Pentru a fi mai usor am pus la un loc toate resursele de care este nevoie pentru a demara aceasta activitate cat mai rapid si mai eficient:
- consultanta pentru a organiza activitatea
- o solutie tehnica performanta
- servicii de gazduire, promovare si administrare.
Servicii de consultanta
Atunci cand sa va deschide un magazine on line se poate organiza activitatea cu ajutorul unei firme specializate care are avantajul experientei si deci realizarea intr-un timp mai redus a scopului propus.
Programul de construire a magazinului electronic
O solutie robusta, conceputa pe baza studiilor efectuate de specialisti in comert electronic si a experientei acumulate de catre companii ce activeaza de mult timp in acest domeniu. Programul a fost conceput pentru ca eventualul client sa nu devina expert in programare, sa "reinventeze roata" si sa piarda timp si bani in acest proces, ci sa se poata ocupa linistit de afaceri fiind sigur ca a ales o solutie de comert electronic testata in conditii reale, ce include principalele functii si caracteristici de care are nevoie pentru a vinde pe internet. Magazinul standard poate fi oricand dezvoltat pentru a incorpora personalizari sau functii suplimentare de care clientul are nevoie, pastrand intacta functionalitatea sa.
Comertul electronic din Romania inregistreaza un ritm de dezvoltare deosebit de dinamic. La nivelul anului 2007 este de asteptat ca cifra tranzactiilor sa depaseasca valoarea de 70 de milioane de euro.Cauzele acestei evolutii pozitive nu sunt greu de identificat, avantajele comertului on-line, fie ca e vorba de cumparator sau de vanzator, fiind clare. Pe linga eliminarea stresului cauzat de aglomeratie si lipsa timpului, clientul magazinelor virtuale are posibilitatea de a alege dintr-o mare varietate de produse la preturi similare celor practicate in market-urile clasice. "Amenajarea" unui magazin virtual este mai putin costisitoare, programul este non-stop, costurile de intretinere sunt mult mai reduse iar aria de acoperire este practic nelimitata, livrarea produselor facandu-se prin intermediul serviciilor de curierat. In acest moment in Romania exista peste 700 de magazine virtuale, insa numai o treime din ele accepta plata cu carduri bancare.
Ritmul de crestere al vanzarilor, de aproximativ 10 -15 % lunar, a permis ca in cursul anului 2006 sa fie consemnate un numar de peste 550 de mii de operatiuni Principala problema cu care s-au confruntat proprietarii magazinelor virtuale a fost inmultirea incercarilor de frauda. Astfel, chiar daca piata externa detine aproximativ 90% din numarul total al tranzactiilor, renumele hackerilor din Romania constituie un semnal de alarma pentru potentialii clienti din afara tarii. Cu toate acestea asistam la o piata in plina ascensiune si in tara noastra , asistam la dezvoltarea unui sistem de achizitionare de produse modern care va oferi in urmatoarea perioada de timp multe avantaje dar si surprize.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu